Europe Trip 2015 bakal direalisasikan

Assalamualaikum semua..

Hari ni merupakan hari yang menggembirakan para penjawat awam. Kenapa? Sebab hari ni bonus masuk..hehehe...walaupun setengah bulan Alhamdulillah la juga daripada tak ada langsung. Time time macam ni juga Malaysia Airlines buat promo giler2, siap hantar ke email semua penjawat awam tu..negeri lain tak tahu tapi kalau kat Johor memang iya..

Mula-mula dok jeling-jeling, last2 terpikat la pulak..mana tak terpikatnya sebab harga tiketnya murah sangat cuma RM2434 untuk tiket turun di Paris dan balik dari Amsterdam...dah la direct flight, memang sangat menjimatkan masa. Pandai pulak MAS buat promo time2 bonus kakitangan kerajaan masuk ni..macam tau2 jer..hehehe..

Last2 terbelilah tiket ke Paris dan balik dari Amsterdam pada 11 September hingga 25 September nanti..beraya haji kat Amsterdam lah kami nampaknya tahun ni..orang berkelana kat Mekah buat haji aku dan lakiku berkelana kat Europe..tapi oklah tu berjalan jauh ni bagus untuk meningkatkan kesedaran diri betapa besarnya kuasa yang Maha Esa (padahal dalam hati dah kira berapa handbag Prada, LV dan Longchamp nak rembat..hehehe).

Rancangnya nak ke Paris, dari Paris bergerak ke London - Manchester - Edinburgh (ambik flight Easy Jet ke Amsterdam dari Edinburgh) - Amsterdam - the Hague - Amsterdam. Macam best jer travel itinerary aku ni kan? Siap dah buat route, survey harga train, harga hotel, location hotel dan pakej day trip..melampau betul aku punya planning dari awal tahun hari tu..cukup lengkap..hehe..

Mulanya rancang nak pi musim bunga tapi hubby suka autumn tambahan lagi dengarnya ada sale kat London pada bulan September (tak sure sangat, kena check lagi ni!). Sempatlah nak simpan duit untuk shopping sementara nak tunggu September. Yang penting nak beli kamera baru (semangat ni!). Beg boleh pinjam adik ipar punya yang backpacker style naik gunung tu dan beli kat Padang Besar cukuplah yang Siam mali...murah sikit..hehe...

Ok, cukuplah dengan segala keterujaan kami laki bini ni (orang Kedah cakap keciwi..hehe)..nanti bila dah pergi baru update lagi. Bye :-)

Ulasan

  1. Selamat berkelana puan! Saya sempat memandu dari Oxford ke Edinburgh pada November tahun lepas. Memang best!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EUROPE TRIP 2018 - ZURICH, SWITZERLAND

Perhentian Kecil, Pulau Perhentian

PEMANDANGAN DARI GUNUNG JERAI YANG AWESOME!!

Inspirasi Hiasan Ala Abang dan Kakak Iparku

Europe Trip 2015 - Paris