Kursus di Mount Eliza, Melbourne, Australia

Lamanya rasa tak update blog...bersawang lagi blog I ni...nak buat macam mana kerja kat Hospital memang busy..saya nak cerita pengalaman saya berkursus di Mount Eliza, Executive Education, Melbourne Australia pada 26 Ogos - 30 Ogos 2013 yang lalu. Kursus tu sangatlah sesuai dengan saya yang baru lagi 3 tahun bergelar pegawai kanan..nama kursus tu ialah New Leader Development Program. Kursus tu memang best sebab sgt mementingkan participation daripada semua participant.

Memang banyak kena bercakap dalam kursus tu..saya seorang sahaja peserta dari Malaysia. Mula-mula terkebil-kebil juga biji mata pasal x faham apa yg diaorg cakap pasal orang Australia bercakap punyalah laju dan slang mereka sgt tak mesra di pendengaran telinga saya yg lebih biasa dengan slang mat salleh USA...hehe...kekadang terpinga2 juga tapi classmate yg lain banyak membantu. Hari ketiga baru saya dapat serasi dengan slang mereka dan dapat tangkap apa yang mereka maksudkan. Kat sana saya juga berkenalan dengan seorang kakak yg saya panggil kak Zu dari MIDA yg mengikuti kursus lain kat situ. Untuk dinner kami berdua memang tak join makan dengan classmate yang lain sebab deme semua dok minum wine...dah la malam pertama peserta2 non Muslim makan pork...walaupun ada dapur halal tapi hari-hari kami dihidangkan dengan salad dan sayur-sayuran saja...padahal ada jer udang, salmon bagai cuma tak dimasak dalam halal kitchen..mungkin diaorg x faham konsep halal yang betul. Naik kebulur aku ngan Kak Zu kat situ..nasib baik petang hubby datang ambik kami pi makan kat luar..apa lagi bantai kebab dan nasi macam tak makan sebulan...hehe...

Tapi salah seorang koordinator program amat ambil berat pasal kami berdua dan dia marah kitchen pasal masak pork..so malam pertama jer ada pork..lepas tu dah tak ada sampai habis program. Mount Eliza ni terletak agak jauh dari Melbourne City. Untuk ke sana saya dan hubby menyewa kereta. Jarak dalam 50 KM ke sana dan terletak dalam daerah Mornington Peninsula..alamak ada kerja pulak..nanti sambung lagi yer...



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EUROPE TRIP 2018 - ZURICH, SWITZERLAND

Perhentian Kecil, Pulau Perhentian

PEMANDANGAN DARI GUNUNG JERAI YANG AWESOME!!

Inspirasi Hiasan Ala Abang dan Kakak Iparku

Europe Trip 2015 - Paris