New Zealand, bumi Kiwi..Heaven On Earth Part 2






Breathtaking view from our hotel

Shopping area

Tidak perlu untuk beli buku atau peta NZ di Malaysia kerana sebaik anda sampai di airport Christchurch, banyak pamplet dan buku panduan disediakan dan yang pentingnya free :-) Anda juga boleh book hotel or motel dari airport menggunakan telefon yang disediakan (oh ianya juga percuma!) dan org hotel akan datang pick up anda di airport..easy kan?

Quenstown adalah bandar yang nyaman, tenang dan cantik. Saya nasihatkan anda yang ingin travel ke South Island agar tidak book hotel online tapi sebaiknya buat route yang anda ingin lalui kerana terdapat banyak tempat menarik di sepanjang jalan. Adalah lebih baik anda tidur di sepanjang perjalanan kerana terdapat banyak hotel, motel dan backpackers hostel yang murah, dan yang penting bersih.





Bergambar area depan our hotel























Pemandangan dari atas..nak naik atas ni kena naik skyline


Dekat mall kat Quenstown ni ada kedai makanan halal tapi makanan Arab lah. Makanan Thailand dan India juga ada. Yang penting jangan lupa cuba fish and chips NZ yang sedap tu! Kami juga ada mengambil pakej tour naik bot TSS Earnslaw yang klasik tu menyusuri Lake Wakatipu sampai ke daratan dan disertai acara pertunjukan kambing dan makan tengahari. Pakej ini berharga NZD84 seorang (ada diskaun pada masa itu). Kami juga naik skyline dan melihat pertunjukan org Maori. Untuk pakej ni kami membayar NZD50 seorang.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EUROPE TRIP 2018 - ZURICH, SWITZERLAND

Perhentian Kecil, Pulau Perhentian

PEMANDANGAN DARI GUNUNG JERAI YANG AWESOME!!

Inspirasi Hiasan Ala Abang dan Kakak Iparku

Europe Trip 2015 - Paris