Kembara di Bumi Saigon part 2


Selepas sampai ke Chu Chi tunnel (war museum) our travel guide iaitu Miss Lulu memberikan penerangan mengenai sejarah tempat tersebut. kat sana merasalah jugak masuk terowong yang sempit. Check point yang ketiga dah lari keluar..hahaha..tak tahan dengan kegelapan dan lubang yang sangat sempit. I wonder how org2 zaman dulu boleh muat dalam tunnel ni. Kecik nyer org2 mereka. My mum and my dad tunggu kat luar..hubby pun ikut i keluar jugak..hehehe..













Kami juga ditunjukkan demonstrasi bagaimana jerangkap-jerangkap samar digunakan. Ngeri jugak membayangkan betapa seksanya hidup orang zaman dulu..









Petang, selepas balik ke hotel dan membersihkan diri yang basah kerana hujan kami terus mencari kedai makanan halal. Kami pilih restauran De'Nyonya. Lepas makan apa lagi, terus ke Ben Thent market.
Banyaknya kain cotton yang cantik-cantik kat sini. Murah pulak tu. Color dan corak sgt sesuai dengan org muda. Kebanyakan penjual boleh berbahasa Melayu. Banyak pulak RM dan dong terbang kat sini.




















Kat area Ben Thant ni ada pasar malam yang dibuka start pukul 8.00 malam hingga 12 tgh malam. Harga kain dan baju siap sangat murah kat sini. Baju kurung kain cotton siap vietnam plus manik yang penuh kat dada tu cuma RM50..murah sgt sbb low labor cost. Saya beli daripada penjual Muslim Melayu Champa. Kat sini kena pandai tawar-menawar.











Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

EUROPE TRIP 2018 - ZURICH, SWITZERLAND

Perhentian Kecil, Pulau Perhentian

PEMANDANGAN DARI GUNUNG JERAI YANG AWESOME!!

Inspirasi Hiasan Ala Abang dan Kakak Iparku

Europe Trip 2015 - Paris